Saturday, December 19, 2009

HARGAI AIR MATA WANITA~~

Entry ku kali ni berkisarkan WANITA...aku amat sensitif bila dikatakan WANITA terlalu manja...aku tahu wANITA seorang insan yang kuat walaupun kerdil di mata seorang insan bernama LELAKI...huhuhu...tapi aku amat tertarik dengan artikel yang aku baca kali ini...berkisarkan WANITA...lumrah hidup manusia bernama WANITA dan air mata...tetapi air mata yang ku rasa amat mahal untuk dirembes begitu sahaja tanpa sebab yang munasabah...btul x????(cam falsafaah lak)....ni untuk tatapan bloggers dan juga kawan2 ku diluar sana...amik iktibar sedikit sebanyak mengenai intipati kali ini...

Seorang anak laki2 kecil bertanya kepada ibunya "Mengapa engkau menangis, bu?"..."Kerana aku seorang WANITA", kata si ibu kepada anaknya..."Aku tidak mengerti", kata anak itu...Ibunya hanya memeluknya dan berkata, "Dan kau tak akan pernah mengerti"...Kemudian anak laki2 itu bertanya kepada ayahnya, "mengapa ibu suka menangis tanpa alasan?"..."Semua wanita menangis tanpa alasan", hanya itu yang dapat dikatakan oleh ayahnya...anak laki2 kecil itu pun lalu membesar menjadi seorang laki2 dewasa, tetap ingin tahu mengapa wanita menangis...akhirnya ia menghubungi Tuhan, dan ia bertanya, "Tuhan, mengapa begitu mudah menangis?"....


Tuhan berkata:
"ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa...Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menumpang dunia, namun harus cukup lembut untuk meberikan keselesaan"

"Aku memrikannya kekuatan dari dalam untuk mampu malhirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak2 nya...

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tabah ketika orang lain menyerah dan mengasuh keluargannya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh"...

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak2 nya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti anaknya"...

"Aku memberinya kekuatan untuk menyokong suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya"...

"Aku memberikannya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadangkala menguji kekeutannya dan ketetaoan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu"...

"dan akhirnya, Aku memberikan AIR MATA untuk dititiskan...ini adalah khusus miliknya digunakan bila2 masa ia memerlukan"...

"Kau tahu: Kecantikan seorg wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, rupa yang ditampilkan atau bagaimana dia menyisir rambutnya"...(saja diwarnakan dan diboldkan)

"KECANTIKAN seorang WANITA harus dilihat dari matanya, kerana disitulah pintu hatinya(tempat di mana CINTA itu ad)....

p/S: Renung2 kanlah setiap WANITA...betapa istimewanya anda di sisi TuHAN...betapa berharganya seorang WANITA...Lakukan apa yang disuruh dan tinggalkan apa yang dilarang...Insya-Allah tempat anda "DI SANA"...

peringatan untuk semua WANITA termasuk diri ku....moga2 kita akan mendapat keberkatan olehNYA...AMIN =)

No comments: