Tuesday, November 29, 2011

~~Hunting kain~~

As salam

Pagi semua..semoga dimulakan dengan Bismillah dan senyuman..saja nak bagi semua orang bersemangat; termasuk diri saya..hehehehe =)

Hari minggu saya tersangat2lah padat..sampaikan saya susah untuk bernafas..sakit belakang+kejang kaki+sakit perempuan..huahua..akibat daripada perjalanan dari Pertama Kompleks>Jakel (banyak kali pergi; sampaikan SA dah aim muka kami yang sangat cerewet)..tup2, di Jakel jua lah kami membeli persiapan kami untuk akad&berfotogedix di pelamin(mungkin kami takkan bersanding)..

Yang seronoknya, masa kami pergi hari Ahad Jakel sedang membuat promosi YES (apa lagikan)..hehehehe..tapi Mr T tak percaya pada YES bagai..sedih di situ kerna kami takkan hunting barang hantaran lagi..walaupun window shopping atau survey bagai..malah untuk diri sendiri..malangnya, *ayat skema* masa ari Isnin, kami ke Jakel lagi untuk mencari kain berfotogedix di atas pelamin harga lagi murah daripada hari AHAD..sampaikan Mr T survey balik harga bagi kain baju melayu..korang nak tau berapa jatuhnya harga semeter kain yang dibeli????RM10!!!!! bermakna kain yang kami beli berharga rm33 telah jatuh merudum kepda RM23..lagilah bengang+marah dengan situasi ini...telah rugi di situ sebanyak rm50 *banyak sangat2 bagi kami*..

Semalam pergilah merpati dua joli ni ke Semua House untuk survey upah jahit baju melayu; Alhamdulillah kami telah berjumpa dengan harga yang berpatutan dan affordable gitu.. hari Ahad kami telah mengsurvey (ada ke term ni??) upah jahit di sekitar Pertama dan Medan mara..tapi harga di Pertama jauh lebih mahal dari Medan mara..tapi, last2 kami decide untuk mengupah di Semua House *Alhamdulillah, rezeki di situ*..

Tema kami, adalah rahsia; kena tunggu masa yang sesuai untuk diceriterakan oleh saya..tapi saya suka even 2 majlis akan datang (Insya-Allah) akan bertemakan warna shocking gitu..hahahaha..


P/S: Selama cuti hari minggu+maal hirah kami telah menghabiskan masa yang begitu lama di Jalan TAR..sangat penat; and at the end sangat berbaloi kot..hehehehehe =)

*Jualan runtuh di Jakel bermula semalam dan akan habis pada penghuju ng Disember..ayuh B2B sekalian menyerbu di Jakel..* (promosi tanpa bayaran oleh Jakel)

No comments:

Post a Comment