Saturday, November 20, 2010

...KEHIDUPAN...

salam bersiaran bloggers....dah lama rasa nya saya tidak menghiraukan blog yang ku cintai ni(yelah tu)...sebenarnya minggu ni agak sibuk (exam+study)..Alhamdulillah, semallam selesai sudah semester yang agak mencabar minda saya ni...nak tau kenapa????????tajuk pun KEHIDUPAN gitu...kehidupan apa tu????????baca aje lah...kalu tak nak habis kan sila tekan "X" di penghujung kanan anda...

ini kerana lagi 1 semester yang akan tinggal dan perlu kuat untuk menghadapi thesis saya yang bertajuk...(biar lah rahsia)...hanya pelajar Universiti Malaya yang terlibat aje yang tau apa kah itu...huhuhu~~

banyak pengalaman yang telah saya pelajari semasa mengutip data(DATA COLLECTION) semasa Oktober yang lalu...yang pertama, kena bersabar(yang ini perlu bagi seorang future nutritionist(Insya-Allah, kerana patient banyak ragam tau)...yang kedua, menghargai masa (kalau lambat sampai dari masa yang kita bagitau, jadi tiada lah makhluk di fakulti itu...dan yang ketiga apa-apa aje tapi semua yang positif aje tau...banyak sangat pengalaman yang berharga tau...kena pandai attract respondent ini kerana saya bukan DIRECT SELLING faham...saya hanya seorang pelajar yang perlu melakukan survey terhdaap kajian saya...

selang beberapa minggu berada di fakulti yang paling hujung di UM, aku telah menukar lokasi di saat akhir ke kolej kediaman...Alhamdulillah, Allah telah menolong saya dan kawan saya untuk mendapatkan tempat tersebut dnegan senang...dengan itu, bermula lah episod baru kami berdua berada di kolej tersebut..saya amat BERTERIMA KASIH kepada mereka yang terlibat walaupun ada yang masih belum menghantar borang survey saya...setakat ini, responden untuk kajian saya, Alhamdullilah telah cukup...TERIMA KASIH ALLAH...

jadi, sekarang masa untuk mengKEY IN data saya itu...sesiapa yang nak tolong saya angkat tangan...(cam ada aje yang nak tolong, dahlah guna SPSS)...SPSS merupakan salah satu software untuk menganalisis data yang telah dikumpul...di kala mengKEY IN data, kita perlu banyak bersabar...maki hamun di mulut semasa mengKEY IN data selalu terjadi jikalau tetiba lappy kita buat hal...hanya ALLAH aje yang tau...mungkin ramai yang tahu tentang software ini...

doa kan saya agar thesis saya dapat disiapkan dalam jangka masa yang telah ditetapkan...tetapi saya sangat gembira membuat thesis kerana banyak sangat2 pengalaman yang berharga buat saya dan kawan2...bukan hanya pelajar universiti sahaj, malah responden (orang yang terlibat dalam kajian) seperti pelajar sekolah menengah, warga tua, polis, TLDM, HIV person, pelajar universiti...

di pagi sbatu yang tenang ini, banyak lak saya membebel...rentetan tidak mengupdate blog 1 minggu ni...huhuhu..lepas ni dah bole aktif berblog balik..Insya-Allah...jika ada masa(itu hanya alasan aje suhaila woooooiiii)...

p/s: 1 semester lagi tinggal, kena cari peluang kerja lak ni...sape2 ada keje kosong sila inform ek!!!!!!

No comments:

Post a Comment