Sunday, January 10, 2010

::BUDI BAHASA::

salam entry...mesti kwn2 bloggers mempunyai agenda sendiri kan ari ni...bese lah hjung mnggu...byk aktiviti menarik yang telah dirancang....btul x?????hari ini aku just nk cakap tentang "BUDI BAHASA BUDAYA KITA"...knp aku bsarkan tajuk entry ni.....jeng...jeng...jeng....

tadi masa aku di carrefour mid valley lbh kurang 9.30pm waktu 2 aku tgh beratur untuk membayar brg bersama MR T....adalh seorg "UNCLE berbangsa tionghua" membeli 2 bungkus coklat VOCHELLE(btul lah kot ejaan ni)....pastu jumlah brg yang dibeli hanya RM10...so, lalu dia menghulurkan notes rm1=2keping dan 1 voucher carrefour....pas2 si cashier ni seorg bdak laki...tahan jelah ngn perangai uncle 2...maybe dia bru lagi kot...coz mlm ni terlalu rmai ke carrefour even jam menunjukkan kul10pm...pas2 si cashier lalu bertnya kepada yang lebih pakar kot ttg voucher 2...tup2 voucher 2 xleh pkai....bengang lah si uncle ni....lalu dia amik balik notes rm1=2keping dan trus berlalu cam2 aje...mmg k****g a**r lah....si cashier 2 cool aje dan terus mengambil pelanggan seterusnya...kalu aku lah mesti dah maki....ape lah nk jadi kan ngn bangsa2 C ni...yang bek2, bek sgt...(bagi pendpt aku lah)...bkn diskriminasi....kita kan kna mengamalkan konsep 1 MALAYSIA seperti yang diwar2 kan....anda setuju?????

~~cintailah budaya timur kita~~

aku bengan x dpt beli tiket wayang kat GSC mid...mungkin salah ktaorg kot...dtg dah lewat...dlm kul 8.30pm...konon nya nk tgk MERANTAU WARRIOR....pas2 pusing2 lah mid...nk wat pe lagi...muahaha....ari ni lak dapat minum laici kang kat sec2 s.alam...mmg meletup habis lah laici kang dia...ABC pun sdap...harga berpatutan...korang g lah cuba ek...x rugi....aku dah lama x ke sana...huhuhu...terubat gak lah ke sna ngn air laici kang....

~~kempunan....~~

even entry kali ni, just ckp psal UNCLE 2 je...tp aku tetap melencong gak...muahaha....bese lah kan...semua nk gtau....

p/s: mak aku ckp....ORG BERBUDI KITA BERBAHASA~~

No comments:

Post a Comment